پنچرگیری تیوبلس + مزایای لاستیک تیوبلس
وسایل نقلیه حاوی لاستیک های تیوبلس و تایرهای تیوب هستند. هر دو لاستیک دارای ویژگی ها، کیفیت و اهمیت متفاوتی هستند. استفاده از هر دو نوع لاستیک در یک وسیله نقلیه اشکالی ندارد زیرا صرف نظر از کیفیت و قابلیت استفاده تایر، هیچ اثر مضری ندارند.
شرکت های خودروسازی این روزها لاستیک های تیوبلس را به دلیل ویژگی های زیر نصب می کنند:
- لاستیک های تیوبلس کمتر مستعد پنچر شدن هستند و آزادی رانندگی نرم را به شما می دهند.
- فشار هوای عالی در برابر سوراخ شدن مقاومت می کند. حرکت با فشار هوای پایین احتمال پنچری لاستیک تیوب را افزایش می دهد.
- درزگیر مایع: لاستیکهای بدون تیوب حاوی درزگیر مایع هستند که بلافاصله پس از گیرکردن لاستیک توسط یک پین که سوراخ را با مایع محکم میکند، خارج میشود.
- خروج هوا به آرامی: با خروج هوا به آرامی مدت زمان بیشتری به کار خود ادامه می دهد.
- عمر بیشتر تسمه درون این لاستیکه همین فرایند باعث میشود که شما زمان لازم برای رسیدن به نزدیک ترین تعمیرکار ماشین را داشته باشید.
که همین فرایند باعث میشود که شما زمان لازم برای رسیدن به نزدیک ترین تعمیرکار ماشین را داشته باشید.
با پنچر شدن لاستیک تیوبلس چقدر می توان رانندگی کرد؟
رانندگی با لاستیک پنچر شده کاملاً ایمن نیست زیرا احتمال از دست دادن کنترل خودرو وجود دارد. ادامه رانندگی با پنچری قطعا تایر شما را که نمیتوان زودتر تعمیر کرد، از بین میبرد.
در حالی که لاستیکهای تیوبلس تعداد لاستیکهای پنچر را به شدت کاهش میدهند، اما از پنچر شدن مصون نیستند. با این حال، تعمیر آنها آسان است، ما نحوه تعمیر سوراخ های کوچک و بزرگ را با یک کیت تعمیر تیوبلس ساده نشان خواهیم داد.
نحوه پنچرگیری تیوبلس
سوراخ های کوچک
برای پنچرگیری تیوبلس، ابتدا باید نوع سوراخ و یا آسیب لاستیک را شناسایی کنید. اگر درزگیر لاستیک بدون تیوب را در لاستیک خود قرار دهید، سوراخ های کوچک خود به خود درست می شوند. درزگیر بدون تیوب زمانی که در لاستیک است مایع باقی میماند، اما وقتی چرخ میچرخد مقداری درزگیر را از سوراخ خارج میکند. به محض اینکه درزگیر از سوراخ خارج شد، جامد می شود تا سوراخ را بلافاصله مسدود کند. احتمالاً متوجه سوراخهای کوچک هم نخواهید شد، اگرچه ممکن است کمی فشار لاستیک کاهش یابد. به همین دلیل، ایده خوبی است که فشار تایرهای تیوبلس خود را به طور منظم بررسی کنید.
- محل سوراخ را پیدا کنید. این معمولاً کاملاً واضح است زیرا درزگیر بدون لوله را در اطراف سوراخ می بینید. اگر درزگیر لاستیک شما خشک شده است، لاستیک خود را کمی پمپ کنید و ببینید هوا از کجا نشت می کند. هنگامی که سوراخ را پیدا کردید، لبه ها را با اپلیکاتور زبر کنید. برخی از کیت های تعمیر تیوبلس دارای ابزار خاصی برای انجام این کار هستند.
- دوشاخه را از طریق اپلیکاتور با مقدار مساوی از هر طرف خارج کنید. اپلیکاتور را از سوراخ لاستیک خود فشار دهید. به اندازه کافی فشار دهید تا نیمی از دوشاخه داخل لاستیک باشد و نیمی از آن بیرون زده باشد.
- اپلیکاتور را بیرون بکشید و دوشاخه را در جای خود بگذارید. انتهای دوشاخه را کوتاه کنید، لاستیک خود را دوباره باد کنید و به رانندگی خود ادامه دهید. (توجه: گاهی اوقات پنچری روی لاستیک بدون تیوب باعث جدا شدن لاستیک از رینگ میشود، بنابراین بهتر است هنگام رانندگی، یک بادکننده CO2 را با کیت خود حمل کنید. این کار به شما امکان
میدهد تا در صورتی که پمپ دستی شما مناسب نباشد، لاستیک را دوباره کار بیندازید.